Thursday, March 5, 2009

Konvo DPA

2 Mac 2009
Ari nie pagi2 lagi aku gi PICC untuk Raptai Konvo DPA aku nie..Pergh..Seronok tu memang seronok laa pasal dapat jumpa member2..Tapi isk..isk..isk..Ada ke raptai nie berlangsung sampai petang...Penat n lapar nie tak payah nak cakap laa...Bayangkanlah raptai bermula dari 8.30 pagi..Abih tak abih..Pukul 4.30 baru selesai raptai..Raptai perarakan masuk je dah 4 kali..Tak termasuk nak susun atur untuk ambik gambar lagi..Iskk..iskk..Penat betul laa..Aku rasa kalau konvo masa dekat University dulu takder laa sebegini rupa..May be kalau dulu tak berprotokol sangat kot..Skang nie dah jadi PTD..Protokol kena jadikan nombor 1..Tapi takkan laa dari pagi sampai petang kot..Hahahha..Emm..Rasa sama macam DPA dulu2 gak..Kalau wat raptai..Mesti kena wat 3-4 kali..Tapi yang sedihnya..Takder makanan yang disediakan..Bukan je aku sorang yang merungut sebab lapar..Tapi semua laa yang hadir upacara raptai tu..Hahahha...Rupanya hari raptai adalah lebih teruk dari hari kejadian sebenar..huhuhuh..Tapi aku steady je walaupun lapar...Sebab aku ada gak laa pow makanan orang lain..Ops..Bukan makanan..Tapi gula2 jer.....Huhuhuhu.....Ingatkan pihak penganjur sediakan makan dan minum...Memang seharian tu aku kebulur..Kalau laa aku tau perkara nie akan berlaku..Sumpah konfirm aku bawak bekal..Tak pun aku niat poser jer...Hahahahaha...Tapi aku rasa laa..Bukan penganjur nak susahkan kiter orang..Tapi sebab nak jadikan konvo nie berjalan dengan lancar dan bergaya..Kalau berjaya..Batch aku juga yang dapat nama..Kalau buruk???Batch aku jugak yang dapat nama...So aku n kawan2 berkorban laa untuk batch kami dan PTD sekalian.
3 Mac 2009
Ari nie pagi2 lagi aku dah bergerak ke PICC..Bayangkan lah dari KL aku keluar jam 6.30 pagi..Pergh..Bersemangat abih..Aku sampai kat PICC dalam pukul 7.15 pagi..Emm..Ngam2 soi..Lepas tu kiterorang pergi laa daftar dulu..Amik tag nama untuk konvo satgi..Lepas tu sempat laa lagi jumper ngan member2 lama..Sembang2 tak habis2..Biasa laa..PTD kan banyak cerita..PTD ngan bercerita nie aku rasa memang tak boleh dipisahkan laa..Ada ajer menda2 yang nak diceritakan..Hahahaha..Sama laa macam aku jugak..Lepas tu macam biasa laa..Berbaris ramai2 untuk seisi bergambar..Emm..Semuanya berjalan dengan lancar..Patutnya masa raptai kena wat betul2..Nie baru nampak faedahnya..Semua tersusun n bergerak serentak..Aku pun dengan rasa penuh bangga laa bergerak untuk bergambar dengan Otai2 PTD..KSN, Mantan KSN, KPPA..Semua ada..Lepas tu kiterorang beratur lagi dan bergerak ke Dewan Plenari, PICC untuk acara yang ditunggu-tunggu..Masa pergerakan masuk tu..Aku rasa semua orang memerhatikan aku..Oh Dunia..Lihat lah..Hahahhaha..Mungkin nie perasaan aku jer..Padahal semua orang melihat pada perarakan masuk tu..Hahahaha..Aku melangkah masuk dengan penuh perasaan bangga..Bangga sebab aku salah seorang daripada PTD..Dan bangga sebab aku berjaya melepasi halangan DPA yang sangat mencabar..Semasa perarakan masuk tu..Tetiba aku teringat semua nostalgia di DPA...Semuanya datang sekali lalu..Bermula dari menerima surat perlantikan ke jawatan PTD..PTD Unggul..DPA..tetiba nie dah hari KONVO PTD..Oh..Lepas perarakan masuk Otai2 PTD...Lagu NEGARA KU dialunkan..Emm..Aku tak tau..Aku tiba2 jadi beremosi..Aku sebak..Aku tak dapat menghabiskan BAIT2 lagu NEGARA KU..Tetiba ada linangan kristal daripada mata aku..Aku tak tahu apa perasaan aku pada ketika itu..Aku sangat gembira..Aku bangga..Akhirnya segala cita2 aku selama ini telah tercapai...Hasrat untuk aku menjadi PTD akhirnya terlaksana...Hanya satu yang aku tanamkan dijiwa aku..Aku akan berbakti pada agama,bangsa dan negara..Aku amat menghargai Jawatan PTD ini kerana...Memang cita2 aku nak jadi PTD..Dengan segala susah payah usaha aku selama ini terbalas..Aku dah rasa macamana jadi SSL (Skim Sangkut dan Latihan), Pegawai Kontrak, Kejer kat kedai makan, jual rokok..jual keropok..jual CD..Macam2 aku buat...Jadi aku sangat menghargai jawatan aku sekarang.Aku sangat sayang dengan jawatan PTD aku nie..Aku berpendapat..."Sesuatu yang sangat kiter inginkan tetapi sangat sukar diperolehi..Tetapi dengan kuasa ajaib kiter memperolehinya...Nescaya kiter akan lebih menghargainya..."


4 comments:

hanieharis said...

kena jaga nama batch wooo.tgk ape jadi kat batch sebelah...huuhuhhuhuuh

IkraamTorres said...

tahniah bedi...

Lina Chan said...

tahniah bedi.. mesti awk cbuk sgt2 kan..?? sy nak gi interbiu PTD 9hb sept ni.. thanx for all the info..

nazat said...

oit..karangan ko..!! agak nyer macam nie la ko mengarut berceerita kat tan sri jamaludin ek masa interbiu?? mesti dia ternganga tgk ko nie banyak cakap sangat.. kehkehkeh