Monday, February 11, 2008

Keputusan Temuduga PTD

23.07.2007...Aku on the way ke Lapangan Terbang Sultan Mahmud untuk amik tiket flight pasal aku nak gi KL untuk perjumpaan Pegawai Tadbir N41 Kontrak dengan KSN...Emm..Mungkin amanat dan nasihat terakhir laa kot...Lagipun kontrak aku akan tamat pada 17.5.2008... Kira2 tak sampai setahun lagi laa aku boleh berkhidmat untuk kerajaan...Atau pun ada mungkin taklimat nie akan memberi berita gumbira????...itu lah yang bermain2 disetiap sudut hati Pegawai Tadbir N41 Kontrak yang menjalankan kerja2 Hakiki PTD...Lepas balik dari Airport..Aku mendapat SMS dari kawan aku yang aku kenal kat PTD Portal...Dila Danish....Dia hantar SMS pada 23.07.2007 jam 9.53 pagi yang berbunyi "Akm bedi, i dah cal spa bah pengambilan.Diorg suh i tgu surat twran.Cuba u cal jg.Ni no.En hazam 0388856327"...aku pun apa lagi...Jantung aku berdegup kencang...Macam orang kena lari dikejar hantu...Tapi aku kuatkan hati...Aku call...Tut tut tut tut..Ada seorang pompuan angkat...Dia cakap En.Hazam takder...so..dia tanya laa aku..Ada apa call..Aku cakap laa nak tanya pasal keputusan PTD...Emm..Pompuan tu baik sekali...Dia cakap ok..Dia tanya lagi..Untuk jawatan apa..Aku cakap laa PTD...lepas tu dia minta no IC aku...aku cakap laa...bla bla bla bla....Emm...Lepas tu aku tunggu laa dalam 15 saat..May be dia tgh check tu..Tetiba dia cakap...Encik Khairil...TAHNIAH...Dia cakap aku berjaya dan tunggu surat tawaran...Aku pada masa tu tak terkata-kata...dan semacam aku tak percaya...Mimpi aku menjadi nyata...Seluruh tubuh aku menggeletar...Sehinggakan aku terketar2 nak ucap terima kasih pada pompuan yang maklumkan keputusan aku tu...Handphone yang tadi aku pegang erat2 terlepas dari genggaman...Aku menutup muka..Aku tak tersedar yang aku menangis...Aku nangis kuat2 melepaskan apa yang aku pendamkan lebih dari 3 tahun jadi Pegawai Kontrak...Segala bebanan dan tekanan yang aku rasa selama ini terhambur keluar...Aku juga nangis sbb bersyukur yang anak aku mempunyai masa depan yang cerah...begitu juga dengan isteri aku..Keluarga aku..Hampir 5 minit aku menangis..Isteri aku ada disebelah aku didalam kereta gosok2 belakang aku...Mungkin untuk menenangkan aku agaknya...Aku berrasa sgt bersyukur pada tuhan..Aku call bonda...Aku bagitau berita gembira ini...Dan pada masa tu juga...Pada 3 tahun yang lepas..Aku kembali teringat kata2 bonda aku...Insyaallah ada rezeki untuk jadi PTD...Kejer dulu walaupun jadi Pegawai Tadbir N41 Kontrak...Nanti diaorang serap laa jadi PTD...Betul..Segala kata2 bonda aku, Puan Zubaidah Abdullah menjadi kenyataan..Bonda aku pun nangis jugak..Sbb dia cakap doanya selama 3 tahun lebih telah dimakbulkan Allah....Terima Kasih Bonda..
Lepas tu aku call Boss aku, En.Isbah, Dato' Khalid, Julia, mak sedara aku Cu n Woh..keluarga2 aku...kawan2 aku...aku cakap aku dah dpt PTD dan aku jugak ucap terima kasih atas sokongan selama ini..Aku janji takkan lupakan semua jasa2 mereka..Dan aku juga berjanji akan kerja dengan penuh semangat demi agama aku, bangsa aku dan negara aku...
Pada waktu tu..aku rasa aku dah mencapai kemenangan...Kemenangan setelah berjuang selama lebih dari 3 tahun...Dan yang penting...Jangan Putus Asa...Jangan Lupa Doa, Jangan Lupa Tuhan..Pada waktu itu..aku lah insan yang paling gembira sekali di muka bumi ini...

1 comment:

katak hijau said...

skunk baru sy hargai rasa dpt jadi ptd mcm mn..anyway,sy pun sedikit tersedih bc pengalaman saudara yg byk likunya.anyway,tahniah sbb skunk dah jd ptd tetap!!!