Monday, February 11, 2008

Surat Tawaran

Surat yang ditunggu-tunggu akhirnya menjelma jua..Aku terima surat tawaran untuk jawatan PTD nie pada 06.08.2007...Tu pun kerani kat opis aku, Zubir singgah kat umah aku..Dia tgk surat aku...So dia pun anto laa SMS kat aku...06.08.2007 jam 7.15 mlm "Sian ke mu.Surat tawaran m41 dohla basoh jeruk,carik plok tu.Posmen ltk celoh pagor"...aku pun apa lagi...bergeagas laa balik ke umah sewa kat jalan pusara tu...Perghh...walaupun basah...Aku tetap gembira dapat surat tawaran tu...Lepas tu aku pun seterika laa surat2 yang basah tu...Biar basah..janji ada surat..So skang nie aku dah konfem dapat PTD..Aku cium surat2 tu...Aku baca berkali2 tanpa rasa jemu...Aku dikehendaki melapor diri di INTAN Wilayah Timur (INTIM) pada 20.08.2007 untuk Modul PTD Unggul Batch 2/2007. Modul nie akan berjalan dari 20.08.2007 - 30.08.2007...Kira merdeka pada tahun ni amat bermakna bagi aku...Kat INTIM nie..aku dapat ramai member sepitidian...ramai giler...sampai tak tersebut aku..kawan2 kat cnie semua best2..aku kamceng laa ngan epol, emy, azri, azli, dian, lin, amar,akram dan ramai lagi laa..
Kat INTIM nie gak laa aku belajar menari POCO-POCO...best giler..banyak benda laa aku buat kat cni...Kena jogging, main orang buta dan bisu ,jungle trekking,sukaneka,malam merdeka..seronok giler...Disamping tu ada gak laa taklimat2 dan ceramah2...Ada best dan ada yang boring...Sehingga kan aku sampai tertido pun ada..Tapi tido ngan cara PTD laa..Tido ngan mata terbukak..Heheheheheh....
Ari last kat INTIM nie..Dapat surat posting..Aku tak takut sgt..Sbb aku akan ditempatkan jabatan asal...So takder laa cuak sgt nak compare masa nak posting jadi Pegawai Kontrak dulu...So aku pun dah jangka...Dpt JPM..Dari JPM dihantar ke Biro Pengaduan Awam...Aku kat JPM tu ada laa dalam 2 minggu..Ramai laa geng2 yang best kat cni..Kira seronok gak laaa..
Lepas tu aku diarahkan melaporkan diri pada 10.09.2007 di Pejabat Biro Pengaduan Awam Negeri Terengganu/Kelantan...kali ni bukan sebagai Pegawai Tadbir N41 Kontrak lagi...Tetapi sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik M41.

1 comment:

nazat said...

wahh.. nama aku disebut dalam ini entry.. wuuuhoo!

tingat masa kita unggul dulu.. sangat sengal..hehe